this blog bajetbagoss is sharing with Freedom

nuffnang ads

Followers

Tuesday, January 25, 2011

Penganggur Terhormat

day by day ,


"aduhhh ! ape nak buad ni ? muzzle~"


tiaptiap ari tak wat pape . makan tido makan tido .
PERGGHHH !
cam ni mao jd soldier ?
abiss lah . .

gemokklah aku . esshhh !
diett dieettt bersenam bersenam


kenape lah ta tepon2 lg nih . takkan nak soh aku isi borg kot . nek lebam tgn nia .
seb bek la aku ade klas mandu . ada gak mende nak wat . taklah muchan sgt . pastoo ade plak tenet kat umah ni . LALAL~
online jehlah
lg satu naseb bek jugak lah aku sorg ank pomfan dlm fmily ni . .
hal masak2 sume aku wat . boleh aja settle !

"mak duduk tgk tv ye"

hikhik~

pluss pagipagi kena anta adk aku g skol . . wrengwrengg ! mencelah sane mencelah sini . HAHA~
*pagipagi dah jd minah rempit ;D

pastoo boleh lak mk aku pasan eh .
tiaptiap ari mak aku ckp

"ko knape nih kak ? binggung jeh susa aty jeh ?"

dengan muke toye tahap cipan
aku jawab
" eh ! biasa lah cam nilah hidop penganggur terhormat = =' "

"banyak lah gemokk la ko tiap2 ari camtoo . abisss lahh !"

" = =' "

ramai gak budak2 tanye aku . "mana kamoo menghilang haa ? da lame tak nampak "

da lame tak nampak ?
pk balik maksud tersirat da lame tak nampak too . .

heee~

too mknenya aku dok umahh jeh ta kua2 . . takdemaknenya aku nk kua cam awek2 len . dok bersembang kt lua time petang petang . adessshh !

thats why la , blog aku nih jarang update . takde rutin idup yang sempurna . hahaha . sume same jeh . bosaannn !

ntah la . aku tak ngam la nan budak2 sini . stakat tegur aku oke je ler . tp dok lame2 sembang2 too . ntah la = ='
if aku kua pon msti ada sebab la . kua mesti dgn moto . haha .tak men lah kua dpn umah nih jeh . ecece! belagak punya sitinurrafizah = ='
errr~


mmm . . lagik sebulan ajah result spm mao kluar . then based on the result , sama ada bad or good , segalanya ditentukan berdasarkan result too . PERGH ! bertapa pentingnya kamu wahai SPM .

planning aku ,

-mao join form 6 ?
haiihh ! ntah lah . tp jap jeh 1 1/2 tahun . lulus jeh join ijazah kt ipta lak . tgk lah . cane t . nak ke aku pakai uniform skol lg ? ? ?
ngehehehe~


-mao join ipta tros ?
sasaran UPNM . pergh ! hopefully dapat . AMIN ! aku mmg minat sgt . blaja pkai uniform . ala2 bekerja . elaun tiap2 bulan lumayan . then lulus , diiktirafkan sebagai kapten or leftenan tentera , tros la bekerja :D takpayah nak penin2 pale isi borang keje . kerajaan da bantu dah . blaja kt sini lame la gak 5thn tak silap . ijazah katekan . insya-Allah boleh bertahan .

sasaran kedua , UPSI . yg ni pon okek jugak . if masok form 6 lg senang r join ipta nih .jd cikgu okek ke ? aku okek jeh . asalkan 1 jeh ., aku ade keje . tak kesah lah keje pe . janji dapt sara hidop aku n family aku

lastly target ,
hemmmmmmmmmmmmppphh . . tidak tao . . mybe ipta UIAM , UiTM , UTEM . . barangkali ?


ntah la semuanya based on result . if result aku ala2 okek jeh , aku nak join tros prebet soldier , konstabel polis , nurse . . mesti kena dapatkan jugak keje . tak kire ! nak jugak . hehe :P

camni lah idop dewasa kan . . kehidupan sebenar . bertapa susahnya nk cri keje . ade keje tak ngam . . panas la , keselamatan tak jamin lah , konflik dgn worksmate la , nak kena da pengalaman la . . . haiihhhhh !

itulah pentingnya education . tp ada lg satu yg penting . . based on luck masing2 . yelah ade yg result good sgt . . tp nk dpt keje . . hahlamak ai susanye . leyh kate . . tak dapat r jepp . . pesaing ramaikan = ='

yg result biasa2 . . wahh senangnya dpt keje . tp keje dorg lg lower standart r . tp takleh nk ckp cmtoo gakk . . eshh memg kena ade luck terbek punye lah .

haaaa satu lg . . bakat . bakat kadang2 boleh nek taraf idop . mmg beruntung r . tp kena amik lgkah berjaga2 . . coz dlm dunia seni ni tak slamenya dapt tanggung idop

leyh amik contoh la ,
bintang2 RJ
dengan bakat dorang . . up jeh . . naknak plak bakat zizan dgn nabil too . .
kluar tv jeh lahh. . .
terbahak2 aku gelak depan tv . HAHA~

ketakektakketakketaktaktak~
makin byk aku menaipkan ? heee~
penat aku membebel kat sini . tp blog ni jehlah aku dapt luahkan pe yg aku rase . . so , takde lah boring sgt :D


okek chaww !

HOPEFULLY EVERYTHING JUST FINE :)



No comments:

Post a Comment